Erasmus Turquia

Aquest octubre hem fet la primera mobilitat de l’Erasmus Plus que tenim en marxa amb el projecte CHAPTER de KA229 de mobilitat d’estudiants ESO-Batxillerat. En aquesta ocasió, hem anat a Turquia, a Istanbul, a l’institut Burhan Felek Anadolu Lisesi i hem realitzat les primeres activitats en comú.

De seguida que vam arribar, ens estaven esperant les nostres 4 famílies turques que estarien amb els nostres 4 alumnes durant una setmana. Ens vam rebre amb els braços oberts i ja van passar el primer dia junts. El segon dia ens vam trobar a l’institut i vam anar cap a l’escola de primària on faríem les presentacions. Al matí, vam presentar les nostres escoles, vam rebre els certificats i vam visitar el Districte Nacional d’Educació. A la tarda vam fer una activitat d’il·lustració de portades dels llibres més representatius de la nostra cultura. El professorat va poder gaudir d’una xerrada sobre el vincle de les ciutats amb la literatura amb l’escriptor Fuat Semivay.

El tercer dia vam continuar amb les presentacions de les nostres cultures -literatura, gastronomia, arquitectura, etc- i vam fer les primeres activitats del conte que havíem llegit abans de venir a Turquia, una llegenda turca anomenada Shahmaran. A la tarda vam continuar amb un taller de teatre i d’improvisació teatral.

El quart dia vam presentar el nostre llibre més representatiu. En el nostre cas, vam presentar el Quijote i el Tirant lo Blanc i vam explicar una mica els dos llibres. Vam aprendre allò més bàsic del turc, fins i tot, cantant en un Karaoke i vam continuar fent activitats orals sobre Shahmaran.

El cinquè dia vam fer turisme per Istanbul. La visita la vam començar amb una de les llibreries més antigues de la ciutat, del segle passat. Vam continuar per Hagia Sofia i el palau de Topkapi. A la tarda vam visitar les cisternes i la Mesquita Blava. Istanbul és realment preciosa!

El sisè dia vam començar fent una activitat de diàleg sobre el mite de Shahmaran i tot seguit vam visitar el palau de Dolmabace, un palau ben bonic, prop de la Torre de Galata. Al vespre ens vam trobar al vaixell per fer comiat d’aquests dies. Vam fer un sopar al vaixell mentre navegàvem pel Bòsfor.

Finalment, l’últim dia va ser molt dur. Ens tocava acomiadar-nos dels nostres companys i companyes que ens havien acollit durant tota la setmana. El camí a l’aeroport va ser trist, però també teníem ganes de tornar i explicar tot el que havíem vist i après.

Aquesta primera mobilitat ha estat tot un èxit. D’una banda, hem après sobre la cultura turca i les seves tradicions. De l’altra, hem fet activitats conjuntament amb alumnes turcs, croats i suecs i hem aprofitat per millorar el nostre nivell d’anglès. Hem vist com ens toca treballar molt encara en aquest projecte, el qual ens hem adonat de la riquesa que ens aporta. Tenim ganes de continuar llegint, de continuar amb el següent capítol, amb el nostre CHAPTER.

Més fotos