Erasmus Croàcia

Aquest mes d’abril hem fet l’última mobilitat del projecte Chapter que tot just vam iniciar el 2019. L’hem feta a Pozega, un localitat de la zona d’Eslavònia de Croàcia, un poble envoltat de muntanyes i parcs naturals. L’escola on hem anat és Ekonomska  Skola de Pozega.

Per arribar fins el poble el camí va ser llarg, però ideal per fer una estona de treball juntes amb les alumnes. El punt de partida va ser a les 4.30 a l’aeroport de Barcelona amb una primera parada a Frankfurt. D’allà, fins a Zagreb i cap mitja tarda arribàvem amb un petit bus cap a Pozega. Després d’una estona de descans, ens vam trobar amb l’equip italià i turc per anar a sopar tots junts amb les professores croates. Va ser molt bonic veure com es retrobaven tots junts i ja començaven a compartir tots els estudiants estrangers.

El primer dia de la mobilitat va començar a la llibreria del poble, un espai agradable que combina la modernitat amb la part clàssica de l’edifici, amb llibres i exposicions d’artistes del país. Allà vam fer les presentacions dels diferents països: la nostra ciutat i institut. En acabat, vam fer una petita visita per la biblioteca i vam començar uns petits jocs de coneixença. El matí va acabar amb un joc de pistes per la ciutat amb l’ajuda dels estudiants croats. Després dinar tots junts a l’hotel i tarda lliure amb trobades dels estudiants.

El segon dia vam visitar primer de tot l’escola, on ens van rebre amb un petit esmorzar portat pels estudiants. Vam tenir l’ocasió també de ser rebuts per la Directora del centre. Un cop feta la vista, vam anar fins al Parc Natural Papuk, on vam fer una petita ruta per conèixer aquest entorn tan privilegiat, encara amb neu, envoltat de cascades. Va ser un espai ideal per passejar i jugar fins i tot amb la neu. Abans de marxar, els estudiants croats ens van fer una petita classe de croat i vam poder practicar amb petits diàlegs. De premi, xocolates tradicionals de Pozega!

El tercer dia vam començar de manera molt oficial a l’Ajuntament de la ciutat, amb l’alcalde. Després, vam fer dos tallers molt interessants sobre la regió: escriptura glagolítica a partir d’un punt de llibre i caps de Rudina a partir d’una composició artística recollida en postal.

El quart dia ens va tocar matinar un altre cop per poder visitar Zagreb. La primera visita la vam fer a la Biblioteca Nacional i Universitària de Zagreb amb una petita visita guiada. La segona visita va ser un tour guiat per la ciutat començant per l’estació de tren fins arribar al casc antic amb els edificis més emblemàtics de la ciutat, com la Catedral o la Plaça dels paraigües vermells.

Finalment, el cinquè dia el vam dedicar a les activitats finals. D’una banda, vam anar al teatre del poble per fer dos tallers: un de teatre i un petit taller de swing. Al teatre, vam fer petites representacions internacionals. Després, vam traslladar-nos al centre per poder representar els nostres poemes en les llengües maternes. En el nostre cas, vam fer Abril de Miquel Martí i Pol. Un cop fet, per equips cada membre anava explicant el significat del seu poema que vam llegir-los amb accents internacionals a la biblioteca. S’acostava el final d’aquest gran projecte amb l’entrega dels certificats i grans aplaudiments per poder-lo fer possible. Només quedava la festa final a la nit, amb pastís i DJ en directe!

Dissabte ja va ser dia de retorn, de nostàlgia i records. Dia per recordar la gran experiència que ha suposat l’Erasmus, per totes aquelles persones que hem conegut durant aquest camí i tot el bagatge cultural que ens hem emportat.

Més fotografies