Descobrim Suècia amb Erasmus

El passat mes de desembre vam fer la mobilitat a Suècia del projecte Chapter. L’última mobilitat havia estat a Cornellà, el febrer del 2019, just abans de la pandèmia. Després de més d’un any sense poder fer cap mobilitat, aquest curs 2021-22 hem pogut dur a terme totes les mobilitats que havien quedat pendents.

Diumenge 28 de novembre del 2021 vam volar cap a Estocolm, per després arribar en autobús fins a Vasteras, ciutat…… Feia molt fred, però anàvem ben preparats. Vam arribar a mitja tarda, ja era molt fosc, i només vam tenir temps d’instal·lar-nos, fer una volta i sopar.

L’endemà al matí, juntament amb els italians, turcs, croates i els suecs que ens van venir a buscar, vam anar cap a l’institut: Carlforsskas ekonomi-och handelsskola. Després d’activitats per trencar el gel, ens van obsequiar amb el seu famós FIKA: pausa per cafè o suc amb pastes! Després d’un dinar fantàstic a

la cantina universitària vam fer una ruta turística pels llocs més emblemàtics de Vasteras.

Dimarts 30 de novembre ens van rebre a l’ajuntament. Després d’una breu contextualització històrica, ens van deixar imaginar que érem polítics prenent  importants decisions. Seguidament vam anar a l’institut, on vam fer les presentacions de tradicions nadalenques que portàvem preparades. Tothom es va quedar ben parat en veure la figureta del caganer que vam portar, i que vam regalar a la Lídia, coordinadora del projecte, així com força sorpresos en sentir la història del Tió.

Dimecres 1 de desembre, a l’institut, vam començar una activitat de poesia, i vam fer grups per treballar de forma barrejada.  A les tardes, els alumnes suecs organitzaven activitats pels convidats tals com anar a un parc aquàtic, bolera… i sovint sopaven plegats a l’espai comú de l’hotel.

Dijous vam anar a visitar Estocolm, on la neu ens va regalar un preciós espectacle. Vam poder fer la ruta tots junts, vam entrar a un museu del palau, i fins i tot vam presenciar el canvi de guàrdia.

Divendres vam visitar la biblioteca de Vasteras, on ens van ensenyar els llibres més antics que conserven. Sorprenent un mapa del món dibuixat des de Suècia!!

Després a l’institut, els alumnes van exposar els diferents Haikus que havien creat en grups internacionals, i es van signar samarretes per no oblidar els nous amics que havien fet. Al vespre vam fer la festa de comiat al mateix institut, on els alumnes suecs ens van fer una performance de la seva processó de Santa Llúcia, i no va faltar pizza per ningú!!

Dissabte 4 de desembre vam tornar a agafar l’autobús a l’aeroport, i l’avió de tornada. Molt contents de l’experiència viscuda, un comiat d’un país ben diferent, on el caliu del Nadal a tocar, que s’entreveia entre les finestres sense persianes, contrastava amb el fort  fred del carrer.

Més fotografies