25N 2025

El 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones, jornada instaurada per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) l’any 2000, pretén conscienciar la ciutadania que la lluita contra les violències masclistes és una lluita col·lectiva que requereix la implicació de tota la societat. Per commemorar aquest fet, l’alumnat del centre ha participat en l’elaboració de dos murals.

La data de la celebració commemora la mort de les germanes Mirabal, conegudes com les papallones, tres activistes polítiques de la República Dominicana assassinades per odre del dictador Rafael Trujillo el 25 de novembre de 1960.

La violència contra la dona esdevé un greu problema de salut pública. Segons dades de l’ONU, es calcula que 736 milions de dones (gairebé una de cada 3) d’arreu del món han estat víctimes de violència física o sexual, almenys una vegada a la vida.

Malgrat que en les darreres dècades s’ha produït un canvi profund en el rebuig social i en la resposta institucional a aquesta violència estructural contra les dones, encara queda molta feina per fer. Les actituds i comportaments masclistes de menyspreu, ridiculització, control o dominació envers les dones i els seus cossos continuen normalitzades i encara costa desprendre’s dels estereotips sobre les víctimes i sobre els agressors, dels dubtes sobre la intenció de la víctima o supervivent que denuncia la situació de violència i de la complicitat o camaraderia amb l’agressor.

NOTA: Els cartells que han servit per recordar aquesta data (i alguns altres que hi ha al centre) són obra del nostre estimat conserge, dissenyador gràfic de formació. Moltes gràcies, José.