Taller d’Educació mediàtica a primer de Batxillerat

El periodista Adrià Soler ha impartit un Taller d’Educació mediàtica a l’alumnat de primer de Batxillerat en el marc del programa Premsa a les escoles, una iniciativa conjunta del Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Comissió Europea.

Entre les primeres qüestions, Soler ha explicat que el ChatGPT no és una font fiable perquè no dona bibliografia i genera riscos: «és una capsa negra». Ha afegit que és important «tenir criteri propi» i per adquirir-lo cal llegir, buscar i informar-se’n. També ha parlat de conceptes com el «codi deontològic» de la feina periodística, la necessitat de regular l’ús de les xarxes socials i el mal ús que se’n fa del terme fake news, que s’ha de substituir pel de «desinformació».

Durant el taller, el periodista ha remarcat que per disposar d’informació veraç i contrastada cal tenir present l’acrònim PANTERA: procedència (de les dades), autoria, novetat, to, evidència, rèplica i ampliació.

L’alumnat ha gaudit de la sessió en un ambient planer, dinàmic i molt participatiu, amb el comentari d’exemples recents emesos per diferents mitjans de comunicació.