Projecte CANSAT a La Vanguardia i a Youtube

Avui hem sortit a la Vanguardia!!

Los alumnos de ciencias de 1º de Bachillerato de la Pineda en Badalona (Barcelonès Nord) han sido seleccionados entre más de 100 centros catalanes para poder lanzar el mini-satélite que han estado diseñando durante este curso académico.

El lanzamiento tendrá lugar el próximo sábado 20 de abril en el aeropuerto de Lleida donde el alumnado tendrá la oportunidad de comprobar si su CANSAT, un mini-satélite del tamaño de una lata de refresco, es capaz de recopilar datos del entorno, caer de forma controlada desplegando el paracaídas y enviar correctamente los datos vía radio. Una vez realizado el lanzamiento y obtenidos los datos, los participantes analizarán los resultados obtenidos y los compartirán con otros miembros de la comunidad científica el próximo miércoles 24 de abril en la Escuela Superior de Ingenierías Industrial, Aeroespacial y Audiovisual de Terrassa (UPC -ESEIAAT).

Aquí us deixem més informació:

Llançament CANSAT 2023-24. Grup CanSecureSat

El grup CanSecureSat ens presenta el seu CANSAT!

Els alumnes de 1r del Batxillerat científic de l’Institut estan participant en el projecte CANSAT.

Es tracta de construir un minisatèl·lit capaç de mesurar algunes variables com pressió i temperatura i caure de forma controlada des d’una distància d’un quilòmetre d’alçada.

T’agrada la seva missió secundària? Ells s’encarreguen de la seguretat en l’enviament de dades mitjançant l’encriptament d’aquestes i mesurar les vibracions que pateix un llançament real.

Llançament CANSAT 2023-24. Grup Biopinsat

El grup Biopinsat ens presenta el seu CANSAT!

T’agrada la seva missió secundària? Ells volen veure l’afectació de la variació de pressió i temperatura que pateix un coet en el creixement de llavors.