PARTICIPACIÓ EN EL V SIMPOSIUM ESENRED

L’Institut La Pineda va participar en el V Simpòsium EsenRed a nivell estatal que va tenir lloc els dies 1,2 i 3 de Juliol al CENEAM (Centro Nacional de Educación Ambiental) en Valsaín, Segovia, com a representant de les Escoles Verdes de Badalona. En aquesta trobada hi van participar 9 xarxes d’Escoles Verdes de tot Espanya, Andalusia, Balears, Canàries, Catalunya, Comunitat Valenciana, Euskadi, La Rioja…

Un dels objectius principals del Simpòsium és l’intercanvi d’experiències entre els diferents participants per tal d’impulsar la innovació i l’educació ambiental en els diferents centres educatius.

Dos dels projectes de la nostra xarxa van ser escollits dins dels sis projectes finalistes, “Bolsas viajeras por el medio ambiente” presentat pel CEIP La Falguera (Sant Feliu de Llobregat, Barcelona) (llibres de Temàtica Ambiental que viatgen dins d’una bossa de família en família a Primària) i “La Gastroneta” presentat per l’Institut La Plana (Vic, Barcelona) (reconversió d’una caravana vella per oferir esmorzars saludables a l’hora del pati).

L’experiència presentada pel nostre centre en aquest Simpòsium va ser l’obra de Teatre «Planeta Plàstic», pensada, escrita i representada pel alumnes de segon de l’ESO de l’optativa de Teatre. Amb aquesta obra els nostres alumnes volien conscienciar als seus companys i a tota la comunitat educativa de l’ús excessiu del plàstic. L’obra va ser representada a la V Mostra de Teatre d’Educació Secundària de Badalona. També es va fer un intercanvi amb el Centre d’Educació Especial de Can Barriga, de tal manera que l’obra va arribar a diferents centres de Badalona.

Amb la participació a aquesta trobada tots els professors participants ens vam enriquir en idees i experiències que esperem poder posar en pràctica els propers cursos en els nostres centres.

Mònica Companyó

Responsable d’Escola Verda

INS La PinedaIMG_20190702_175020 IMG_20190702_181653 IMG_20190702_181725 PLANETA PLÁSTICO representacio_catalana