Mar i Cel: Estudi, representació i sortida al teatre

El passat 5 de novembre, els alumnes de 2 de Batxillerat que fan la modalitat de Literatura catalana van anar al Teatre Victòria a veure l’obra Mar i cel. L’espectacle, realitzat per la Companyia Dagoll Dagom,  celebra així el 40è. aniversari de la seva formació. L’obra original fou escrita per Àngel Guimerà i s’estrenà al Teatre Romea l’any 1888. Dóna la casualitat que els alumnes de La Pineda també van anar a les estrenes de les versions musicals de 1988 i de 2004. En totes elles, i ara també, la valoració que n’han fet ha estat molt positiva. Tants anys després, l’argument continua arribant a tothom: temes com l’amor i el mestissatge són ben actuals. Vegeu les fotos.

Després de veure l’obra, els alumnes van elaborar un guió sobre Guimerà, la Renaixença i l’obra Mar i cel, i van fer una representació dels seus textos davant d’altres companys de 4 ESO. El discurs de Guimerà com a president de l’Ateneu, el Decret d’expulsió dels moriscos decretat per Felip III l’any 1609, la prohibició de la sardana La Santa Espina, la caracterització dels personatges i el resum argumental van ser alguns dels aspectes que s’hi van escenificar.  Vegeu les fotos. L’exposició va estar acompanyada d’obres musicals com són L’Himne dels pirates i els valsos musicals del pianista lleidatà Enric Granados, compositor contemporani de Guimerà que també va viure a Sta. Cruz de Tenerife.

Aquesta setmana, els alumnes de 4 ESO han pogut veure una versió de Mar i cel al Círcol Catòlic de Badalona. La seva valoració també ha estat del tot positiva.

VISCA EL TEATRE!!!