La Pineda, a les XXXVIII Jornades científiques de Badalona

Un viatge olfactiu: la química dels perfums és el títol del Treball de Recerca (TR) que l’alumna de 2n de Batxillerat Lua Folch ha presentat aquest dimecres a les XXXVIII Jornades Científiques de Batxillerat, que se celebren al Badalona Centre Internacional de Negocis (BCIN) fins el divendres 5 d’abril. L’alumnat de primer de Batxillerat hi ha assistit per aprendre models i escoltar presentacions de TR d’estudiants d’altres instituts de la ciutat en un moment del curs en què tot just inicien l’elaboració del treball.

El TR de la Lua Folch aprofundeix en el món dels perfums «desentrellant l’evolució històrica, la complexitat de la composició química i els mètodes d’extracció, amb un enfocament pràctic en la destil·lació (…) tradicional i al laboratori». En aquest sentit, la Lua ha portat a les jornades perfums elaborats amb l’alambí del seu avi i perfums fets en laboratori. Les persones assistents van constatar que les diferències entre tots dos són notables.