Gaceta Literaria. El Romanticismo

Quan els  professors de llengua expliquem literatura ….

Moltes vegades no son conscients de l’esforç que els nostres alumnes d’ ESO han de fer per seguir-nos. Nosaltres ens emocionem explicant obres d’art literàries que ells no entenen quan en llegeixen un fragment…. I ho proven, del cert que ho proven.  Per això aquest any, quan fèiem el Romanticisme, a les aules van tractar de crear un ambient favorable : vam veure quadres, vam escoltar música i vam llegir fragments.  Semblava que ho havíem aconseguit, semblava que algunes coses ens havien quedat clares i , aleshores,  va sorgir la gran qüestió: Si profe, tot això està molt bé, però fa molts anys que ha passat. I vaig tenir una inspiració: aprofitant  que en el temari del curs havíem de repassar els gèneres periodístics els vaig proposar temes romàntics que encara fossin vius en la cultura d’avui.  I els nois i noies de 4t, convertits en periodistes,  han fet tot això que ara veieu.

Llegiu la Gaceta Literaria.