Èxit del projecte hello.app, d’ex-alumnes de DAW del nostre INS

Alexander Baikalov i Albert Onetti, tots dos exalumnes de La Pineda, estan involucrats en un ambiciós projecte anomenat hello.app amb el seu CEO i administrador Álvaro Pintado. Albert va començar cursant Sistemes Microinformàtics en Xarxa (SMX) fins acabar cursant Desenvolupament d’aplicacions Web (DAW), Alexander va fer batxiller i es va incorporar directament cap al superior de DAW.

Que és hello.app?

És un programari d’emmagatzematge descentralitzat controlat per l’usuari i de codi obert, es diferencia dels sistemes d’emmagatzematge centralitzats en permetre als usuaris mantenir la propietat de les seves dades en un ecosistema descentralitzat, els usuaris poden servir com a operadors de nodes i obtenir recompenses en contribuir amb emmagatzematge al sistema, és a dir, pagaran als seus usuaris per llogar els seus dispositius.

hello.app planeja abordar les limitacions de les solucions d’emmagatzematge tradicionals i posicionar-se com una alternativa als populars gegants del núvol centralitzat com Dropbox o Google, com a part de la seva campanya de llançament ofereix als nous usuaris 100GB d’emmagatzematge gratuït, ja compten amb més de 150.000 usuaris registrats.