Dia Mundial del Medi Ambient

L’institut La Pineda va celebrar la diada sobre el Medi Ambient el dia 8 de Juny. Per tal de conscienciar l’alumnat de l’ESO de la importància i la conservació del medi ambient es va celebrar aquesta jornada lúdico-reivindicativa amb diferents activitats.

plantada

Vam tenir diversos tallers com la Motxirreta (fabricació d’una motxilla a partir d’una samarreta usada, taller extern), fabricació de joguines a partir d’objectes reciclats (departament de Visual i Plàstica), construcció d’un parell d’hotels per a insectes (departament de Ciències), taller de rap (departament d’Idiomes i de Música), fabricació d’un protector labial (departament de Ciències), plantada de buguenvíl·lies (departament de Ciències), reutilització de residus (taller extern), fabricació de cotxes ecològics (departament de Tecnologia) i obtenció de figures geomètriques de La Terra (departament de Matemàtiques).

terra_geometrica2terra_geometrica1

I també xerrades, sobre la roba i els criteris de compra, sobre el consum i l’etiquetatge (aspectes econòmics, ecològics i ambientals, legals, de salut, de moda….) i sobre la caducitat dels electrodomèstics (obsolescència programada).

protector_labial

I una sortida a l’estació sobre la qualitat de l’aire a la plaça Pep Ventura.

Durant la jornada vam tenir unes bicicletes «ecològiques»! Amb la pedalada s’obtenia energia que s’acumulava en una bateria i després s’aconseguia fer un granissat de llimona que anava de perles amb la calor que feia.

A més a més aquest any es va deixar una hora a cada nivell de l’ESO per a fer actuacions a les grades relacionades amb el Medi Ambient. Des d’aquí volem felicitar a tot l’alumnat per les obres presentades: raps, representacions teatrals, …

Gràcies a tothom, professorat i alumnat per la implicació!cotxe_ecològic

Esperem que entre tots haguem posat un petit granet de sorra en la millora del nostre entorn i que haguem pres consciència de la seva importància. Ara només falta que actuem en conseqüència!