Centre SIAL

Sessió de Grup de Llenguatge que els logopedes van fer amb els alumnes amb deficiència auditiva de 1,2 i 3 ESO aquesta setmana. Les sessions es fan al pati ja que els alumnes són de grups”bombolla” diferents.
Durant aquestes sessions un dels objectius és desenvolupar les habilitats comunicatives dels alumnes sords en un entorn de conversa entre iguals.

L’Institut Jaume Almera, des del curs 2018/2019 és Centre d’Agrupament d’alumnat sord. A les seves aules acull alumnes amb sordesa que segueix la seva escolaritat juntament amb la resta d’alumnat .

L’objectiu és la plena inclusió de l’alumnat sord en el centre i la seva participació i accés a la informació, i al coneixement en igualtat d’oportunitats.

Per això, l’institut compte amb el suport intensiu d’audició i llenguatge (SIAL), que consta de la incorporació en la plantilla del centre d’una mestra d’audició i llenguatge (MALL).

La funció de la MALL dins del centre és donar suport a l’alumnat amb discapacitat auditiva severa i pregona en els aprenentatges vinculats a les diferents àrees curriculars i atenció logopèdica específica o ambdues.

El suport als alumnes es proporciona  dins l’aula ordinària, en col·laboració amb els professors, però en algunes ocasions es pot donar en grup reduït d’alumnes i en atenció individual.

La MALL també col·laborar amb els professors en:

• L’elaboració del pla d’atenció i les adaptacions curriculars individualitzades dels alumnes amb trastorns de llenguatge.
  • L’elaboració o l’adaptació de materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup classe ordinari.
  • La formulació de propostes de modificació curricular de caràcter individual per a l’alumnat que ho requereixi.

Cal destacar que el centre també tindrà l’assessorament especialitzat del centre de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA) , que ofereixen el suport d’un/a logopeda, que es desplaça al centre per atendre a l’alumnat amb dèficit auditiu a nivell logopèdic.