Ahir, dia 23 de gener, els alumnes representants de l’Institut Guindàvols, Àlex Montoro i Laia Ventura van participar en l’Acte Institucional del Dia internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust i de Prevenció dels Crims contra la Humanitat que se celebrà al Parlament de Catalunya. Ens van acompanyar també altres companys i companyes del grup.
Els dos alumnes representants van participar amb la lectura d’un manifest en record de les víctimes de l’Holocaust per motius polítics. L’alumnat de 1r de Batxillerat que cursa Història del Món Contemporani ha estat desenvolupant al llarg del primer trimestre el Projecte Educatiu en Commemoració de les Víctimes de l’Holocaust promogut pels Serveis Educatius del Parlament de Catalunya.
En aquest acte es van encendre les sis espelmes del record i a continuació van intervenir els diferents centres participants en representació de les sis comunitats homenatjades (Testimonis Cristians de Jehovà, col·lectiu LGTBI, persones amb discapacitats, poble gitano, persones perseguides per motius polítics i el poble jueu).
L’acte va estar presidit pel President del Parlament, M.H. Sr. Roger Torrent i l’alcaldessa de Barcelona, l’Excma. Sra. Ada Colau.
L’alumnat va viure l’acte amb molta emoció i nervis, però el resultat va ser molt gratificant, ja que van fer arribar a tota l’audiència la necessitat que els fets succeïts durant el període nazi no es tornin a repetir. Van fer una crida a la desaparició de les actituds discriminatòries i de l’odi a l’altre. Felicitats per la vostra intervenció.
Agraïm des del centre l’oportunitat que el Parlament de Catalunya i el Departament d’Ensenyament de participar en aquest magnífic projecte. I agraïr a les Associacions que han col·laborat amb nosaltres en el desenvolupament del projecte: Amical de Mauthausen i Amical de Ravensbrück.
Mai més!!!
[ngg_images source=”galleries” display_type=”photocrati-nextgen_basic_slideshow” gallery_width=”600″ gallery_height=”400″ cycle_effect=”fade” cycle_interval=”10″ show_thumbnail_link=”1″ thumbnail_link_text=”[Show thumbnails]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”15000″]

