Al llarg de la darrera setmana de gener i la primera de febrer, l’Institut ha organitzat i participat en actes en memòria de les víctimes de l’holocaust, coincidint amb la celebració del 75è aniversari de l’alliberament del Camp d’Auswitch.
El passat dia 28 vam rebre la visita de Nora Gaón, que ens va oferir una xerrada sobre la “Resistència jueva durant l’holocaust”.
Vam continuar, el dia 30 de gener, amb la participació en la III Commemoració Escolar en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust al Teatre de l’Escorxador, organitzada pels centres membres del grup DEMD (Exili, Deportació i Holocaust), i que va versar sobre el lema “Mantenim-nos juntes”. Durant l’acte vam poder recordar la Neus Català i les deportades lleidatanes als camps. El grup de teatre de l’Institut Guindàvols, Teatre de Motxilla, van representar l’obra “El cinturó d’Hipòlita”, en la qual recorden la solidaritat entre les deportades. Us deixem el link a la crònica que podeu trobar en la web del grup DEMD. Des d’allà podeu descarregar fotografies i veure els vídeos de la jornada.
El divendres, dia 1 de febrer, es va oferir a l’alumnat de 3r i 4rt d’ESO la representació de l’obra, donat que hi participen companys i companyes que cursen l’assignatura de Teatre i, d’aquesta manera, se’ls sumava en la commemoració del Dia Internacional. Esdevé un acte que sensibilitza sobre la necessitat de no oblidar.
De manera paral·lela, es va fer una petita instal·lació al vestíbul del centre en què s’animava a tot l’alumnat del centre a lligar un llaç amb el missatge “Mantenim-nos juntes”, “Stand together” o “Permanecemos juntas”; al peu de tres fotografies: Anna Frank, Charlotte Salomon i Neus Català, com a representants dels col·lectius femenins que van patir la deportació als camps nazis. Les imatges s’acompanyaven d’una petita biografia i amb els llaços es va dibuixar la icona del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.
Per acabat, el dilluns dia 3 de febrer, vam rebre al centre Miriam Roma, autora del Treball de Final de Grau que porta per títol “Memòria i gènere”, en que recupera les biografies de les dones lleidatanes deportades i fa una aprofundida recerca sobre el camp de Ravensbrück i a deportació femenina.
Gràcies a tothom que, d’una manera o un altra, ha col·laborat en l’organització i realització d’aquests actes.

Programa d’activitats 2020 
Xerrada Nora Gaón 
Cartell III Commemoració Escolar 
Públic a l’Escorxador 
Parlaments autoritats 
Carme Rei-Granger 
Recordant Coloma Seró 
Recordant Felicitat Gasa 

Minut de silenci 
Coral Ins Josep Lladonosa 
Presentació alumnat que viatjà a Maurhausen al maig del 2019 
Àlex Montoro, exalumne del centre 
Vídeo explicant el viatge 
Presentació de Carme Martí 
Xerrada de Carme Martí 


Teatre de Motxilla preparant la funció 



Comença l’obra “El cinturó d’Hipólita” 







Salutació al públic de la Companyia de Teatre i l’equip 
Finalització de l’acte 
Foto de grup: grup DEMD i alumnat que va viatjar a Mauthausen 
Divendres 1 de febrer, representació de l’obra a l’institut 


Homenatge a les dones deportades 
Anna Frank 
Charlotte Salomon 
Neus Català 
1 de febrer, xerrada de Míriam Roma 



