Visita a la colònia tèxtil de Borgonyà

Un any més, el nostre centre ha participat en una visita guiada organitzada pel Museu del Ter. L’alumnat de quart d’ESO, durant un parell d’hores ha pogut veure com es vivia en una colònia tèxtil, en aquest cas l’antiga Fabra i Coats, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN).
El patrimoni arquitectònic que ha quedat permet imaginar com era el dia a dia a la colònia o el funcionament de les seves instal·lacions industrials. La sortida ha permès empatitzar amb el passat històric més recent, imaginar com devia ser treballar a la fàbrica, viure en una de les seves cases, anar a l’escola, comprar a la botiga, anar fins a l’andana per agafar el tren o jugar en un dels primers camps de futbol de Catalunya. Entendre conceptes com “seguretat laboral”, “pau social”, “font primària oral” i BCIN.