V Jornades de Memòria Democràtica d’Osona

Divendres passat, els nostres alumnes de segon de batxillerat van assistir a les V Jornades de Memòria Democràtica d’Osona. Aquest any estaven centrades en la repressió, la resistència i la clandestinitat, entre 1936-1975. Es van celebrar a Can Costa Centre Cultural de Taradell.

Durant l’acte es va fer la presentació i es va poder veure la projecció del documental fet pel Grup de Recerca Local de Taradell sobre “Els represaliats de la Guerra Civil a Taradell: el mestres Anastasi Aranda”. També es va seguir la Conferència sobre “L’hospital de guerra de Taradell”, a càrrec de Jacint Altimiras, doctor del Consorci Hospitalari de Vic. Després d’un esmorzar a càrrec de l’organització, el nostre alumnat va poder assistir a la presentació de treballs de recerca de batxillerat vinculats en aquesta temàtica i finalment es va poder visitar exposició ‘Dietari’.