PREMIADA AL”GERARD VERGÉS”

NOVAMENT TENIM UNA ALUMNA PREMIADA AL “GERARD VERGÉS” DEL CAMPUS TERRES DE L’EBRE URV
L’enhorabona a la nostra alumna de segon de batxillerat Júlia Villalba Mola  per  haver estat guardonada  amb  el Premi Gerard Vergés pel  seu treball de recerca  titulat Un camí de vida: Ramon Calvo Castells.  Tutoritzat per M. Mercè Costa Franch.

Tal com ens explica Júlia: “Volia saber  qui va ser Ramon Calvo i per què és important pel nostre centre?” I a partir d’aquesta pregunta vaig descobrir  un camí de vida  per dibuixar com va viure i va morir d’ELA en Ramon Calvo Castells. El treball  ha estat laboriós, és el relat de com va ser la seva infantesa, de com va estudiar i de com va formar una família fins que ens va deixar sobtadament per una crua malaltia. Havia de descriure com i quan va treballar de mestre a l’Escola i a l’Institut, i explicar  quins projectes va endegar com a regidor  per Iniciativa-Verds a  l’Ajuntament de Deltebre  (la Casa de Cultura, la revista «I per què?», associacions com «Xino xano» i «la Milotxa»).  També vaig  investigar  per saber qui, com i perquè es va prendre la decisió de fer uns premis en la seva memòria. I, finalment,  havia de fer el  catàleg dels premiats  en les diferents convocatòries del  Premi Ramon Calvo de l’Institut de Deltebre.

El premi específic del Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili convoca aquests premis amb la col·laboració econòmica del  Consell social de URV i l’Ajuntament de Tortosa. Aquest any, per al moment i donada la situació sanitària actual  no es va realitzar encara l’acte tradicional de lliurament de premis. Per això un cop valorats els treballs es van publicar  la relació dels  premiats que rebran els ajuts per cursar   crèdits del primer curs  de les titulacions oficials ofertes per la URV, per al curs acadèmic 2021-22.