Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula

El passat 17 de febrer, l’alumnat de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO de l’Institut de Deltebre vam participar en la III edició del programa Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula al CosmoCaixa de Barcelona. Aquest projecte està basat en el treball per projectes amb la plataforma ARDUINO i la iniciació al pensament computacional.

L’objectiu és formar l’alumnat des d’una perspectiva oberta i activa, en plataformes obertes sota el concepte de programari i maquinari lliures que disposen d’una gran comunitat d’usuaris arreu del món que comparteixen coneixements i projectes.

robotica-01robotica-02robotica-03

Després d’un intens treball des de començament de curs, en aquesta jornada vam presentar dos projectes, un vehicle 3D controlat pel mòbil i una porta automàtica. El total de projectes exposats va ser d’uns 500, pertanyents a 250 centres de tot Catalunya. L’assistència a la jornada va ser, aproximadament, de 2000 persones.

Felicitem l’alumnat i el professors encarregats pel seu interès i la seva implicació.