El GEP torna amb força

Aquest nou curs escolar l’institut de Deltebre per segon any consecutiu forma part del projecte GEP (grup d’experimentació per al plurilingüisme), cosa que ens omple d’orgull perquè només un 2,11% de centres de tot terres les Terres Ebre hi participen. L’objectiu del projecte és crear uns parlants plurilingües competents i preparats per a les necessitats de la nostra societat actual ensenyant una matèria curricular, en aquest cas una part, fent servir únicament i exclusivament la llengua anglesa com a llengua vehicular d’aprenentatge.

Enguany a més de les matemàtiques, que ja formaven part del projecte durant el curs 2013-2014, s’introdueix una nova matèria, la tecnologia amb l’objectiu de reforçar no només la competència comunicativa, sinó també la competència matemàtica, la competència tecnològica i la competència plurilingüe i intercultural. Així doncs, el projecte pretén en primer lloc incrementar el contacte de l’alumnat amb la llengua estrangera i ampliar el seu àmbit d’ús. En segon lloc, millorar la competència lingüística comunicativa de l’alumnat en la llengua estrangera que li permeti comunicar-se de manera autònoma i que li serveixi per al seu futur laboral. En tercer lloc, promoure una experiència innovadora en el centre i, finalment, promoure la presència de la llengua estrangera en l’entorn educatiu de l’alumnat.

Es tracta doncs d’utilitzar l’anglès com a llengua vehicular a través de la impartició en anglès de la matèria de matemàtiques a 2n i 3r d’ESO i de tecnologia a 1r ESO. També aquest curs, i gràcies a aquest projecte, el centre té el privilegi de comptar amb una auxiliar de conversa escocesa que familiaritzarà als estudiants tant amb la llengua com la cultura anglesa i estem segurs que en trauran molt de profit!

Grup GEP