Setmana de la Ciència

Del 8 al 15 de novembre l’institut de Deltebre va celebrar la setmana de la ciència que enguany tenia com a tema central la taula periòdica dels elements. Al centre es van realitzar diferents activitats al voltant d’aquesta temàtica, on els alumnes tenien com a repte desxifrar un enigma codificat utilitzant els elements de la taula periòdica. Entre els alumnes que van participar es va realitzar un sorteig d’un val per a material escolar, premiant d’aquesta forma a les ments més àgils. L’activitat va tenir gran acceptació també entre el professorat del centre que es va animar a intentar resoldre l’enigma. Vam tenir una xarrada sobre nano-ciència i criminologia a càrrec de la científica i investigadora Núria Alegret, que treballa amb un projecte sobre la regeneració d’òrgans, on van assistir els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO, també una activitat entre nivells on els alumnes de batxillerat realitzaven diferents experiments per als alumnes de 3r i 4t d’ESO.

L’alumnat de 2n d’ESO van anar el dia 14 de novembre a Terrassa al Museu de la ciència, on hi havia una exposició sobre la taula periòdica.

Al passadís del centre es va penjar la taula periòdica de les dones científiques, activitat que es va engegar durant la setmana de la ciència i que acabarà el dia de la dona al març, durant aquest temps els alumnes de 1r i 2n investigaran les científiques que apareixen a la taula i realitzaran petites biografies.