Premi Salvador Fornós

NÚRIA MULET GUARDONADA A LA PRIMERA EDICIÓ DEL PREMI SALVADOR FORNÓS

El passat dia 5 de maig la nostra alumna Núria Mulet Martí va ser guardonada amb el Premi de Salvador Fornós. El seu treball de recerca premiat és Microplàstic, el verí dels ecosistemes i la salut humana a l’Ebre i tal com explica Núria aquestes partícules diminutes gairebé invisibles les podem considerar una forta amenaça per al Delta. El treball d’investigació s’ha centrat a col·laborar amb el projecte i-Plastic de l’ICTA-UAB amb el mostreig en dos punts de la desembocadura el registre i l’anàlisi i comparació de resultats per saber la presència d’aquestes partícules i determinar la quantitat, l’origen i el tipus. L’assaig conclou amb l’estudi del coneixement i repercussions dels microplàstics a la població.

Al centre Cultural del Delta vam assistir al lliurament de la primera edició del Premi de Recerca Salvador Fornós. Era una tarda molt especial dos anys després de que Salvador Fornós Casanova ens deixés. Els discursos commovedors estaven entretallats per l’emoció, la tristesa i al mateix temps el record entranyable d’en Salvador, marit, pare, iaio, veí, company, mestre, director, polític. Rep així un homenatge pel seu tarannà dedicat incondicionalment al Delta, l’educació i la recerca.

Aquest premi està convocat per Esquerra Republicana i està adreçat a l’alumnat de batxillerat dels centres de Baix Ebre i Montsià. La temàtica s’ ha de centrar en el Delta i el premi ha estat una dotació de 500 €.