Formació Erasmus+ a Ulm

Aquest estiu, el docent Benjamí Torné ha participat en una mobilitat de formació a la ciutat d’Ulm (Alemanya), en el marc del projecte Erasmus+ del nostre institut (Codi 2025-1-ES01-KA121-SCH-000330634).

La formació, realitzada del 20 al 24 de juliol, ha portat per títol Llengua, cultura i competències clau per avui i demà amb serveis d’IA (Sprache, Kultur und Kernkompetenzen für heute und morgen mit KI-Diensten).

Durant el curs s’han treballat aspectes relacionats amb la llengua, la cultura i les competències necessàries per afrontar els reptes educatius actuals i futurs, amb especial atenció a les possibilitats que ofereixen els serveis d’intel·ligència artificial (IA) en l’àmbit educatiu.

El docent destaca especialment la professionalitat de l’organització, la competència de la professora responsable de la formació i, sobretot, l’amabilitat i el companyerisme dels participants, que van contribuir a crear un ambient de treball molt enriquidor.

La mobilitat també va permetre conèixer millor la ciutat d’Ulm. En el marc de l’estada es va realitzar una visita guiada per la ciutat, durant la qual es van descobrir aspectes de la seva història, la seva famosa catedral, el Münster d’Ulm, així com diferents particularitats, costums i tradicions locals, amb el Danubi com un dels grans protagonistes de la ciutat.

Un dels punts més destacats de la visita va ser també el recorregut per la zona vinculada a Albert Einstein, que va néixer a Ulm.

Aquesta experiència de formació ha estat una nova oportunitat per continuar avançant en la internacionalització del centre, compartir experiències amb altres professionals de l’educació i incorporar nous coneixements i eines que poden contribuir a enriquir la pràctica docent.

Des de l’institut valorem molt positivament aquesta mobilitat i la participació del professorat en les activitats de formació que ofereix el programa Erasmus+.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut