Inici del programa #inspiraSTEAM

El dimarts 19 de gener començaran amb l’alumnat de 1r d’ESO les sessions de mentoria vinculades al projecte Inspira STEAM, promogut per la Universitat de Deusto, i que compta amb el recolzament de l’Ajuntament de l’Hospitalet, la Generalitat de Catalunya, Barcelona Activa, Silk i BASF.

El projecte neix de la necessitat de promocionar vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat i de la urgència de fer-ho entre les noies, i el seu objectiu principal és sensibilitzar els joves sobre la realitat de les dones en el camp cientificotecnològic i recolzar especialment les noies que tinguin interès o inquietud sobre aquestes àrees. A més, el projecte pretén conscienciar els nois i noies sobre la importància del paper de la dona en el món de la Ciència i la Tecnologia, sobre les diferències que pateix el col·lectiu femení en aquestes àrees i sobre l’impacte que tenen les professions de l’àmbit cientificotecnològic de cara al creixement i l’avenç de la societat.

El programa està basat en accions de sensibilització i orientació, adreçades a les noies dels tres grups, que impartiran dones professionals del món de la recerca, la ciència i la tecnologia, que de manera voluntària actuaran com a mentores. Totes elles són científiques i tecnòlogues que desenvolupen la seva activitat professional en diferents àmbits: acadèmic, empresarial, recerca, gestió, etc. Al llarg de les sis sessions de treball s’abordaran temes com els estereotips que ens envolten, el món del treball o la relació entre dones i ciència al llarg de la història. Amb aquestes trobades entre dones i noies es vol ajudar a dissipar dubtes i objeccions sobre les professions en ciència i tecnologia, a clarificar les seves motivacions i enfortir la seva autoestima per a iniciar aquest camí professional, si així ho desitgen. Per la seva part, els nois treballaran aquests mateixos conceptes i materials amb un professor/a del centre.