Decidim: eines digitals per a la participació democràtica

L’alumnat de 3r ESO B i 3r ESO C han realitzat ja les tres primeres sessions del programa “Decidim: Tecnologia per la democràcia”, promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona, i amb l’assessorament del Luismi i la Marta, la parella de formadors del projecte.

A la primera sessió es va tractar de sensibilitzar l’alumnat sobre el gran poder de les grans corporacions i empreses tecnològiques, sobre la importància de les dades personals i sobre la necessitat de regular de manera més transparent què es fa amb tota la informació que acaba a la xarxa.

La segona i tercera sessions van centrar-se en la descripció de la plataforma i establir-ne la finalitat com a eina per promoure processos participatius democràtics, posant com a exemple la de l’Ajuntament de Barcelona, i va explicar-se també la planificació de les properes sessions per tal de posar en marxa la plataforma pròpia del Bernat Metge. A la tercera sessió l’alumnat va començar a treballar de manera pràctica en la plataforma del centre, encara no accessible de manera oberta, donant-se d’alta i editant el perfil individual.

Finalment es van començar a plantejar propostes i debats per tal de consensuar la configuració final de la plataforma Decidim de l’institut.