“Pantalles segures” a 2n d’ESO

Dins de la programació d’activitats transversals de 2n d’ESO, i a sol·licitud de l’equip de tutoria del nivell, aquest curs s’ha programat el taller “Pantalles segures (conductes de risc i addiccions a les xarxes socials)”.

El taller forma part del programa d’activitats educatives de la Guàrdia Urbana, i dos agents del cos van desplaçar-se a l’institut el 20 de gener per treballar amb l’alumnat la forma de relacionar-nos (expressió, empremta digital, etc.) dins les xarxes socials i les app de comunicació des de dues perspectives: la mirada de factors de risc, realitats que ens provoquen malestar (grooming, sexpreading, tecnoaddiccions, etc.) i la mirada dels factors protectors, elements que ens ajuden a desenvolupar la nostra personalitat i identitat digital de forma saludable (autoconeixement i autoimatge, judici crític, etc.).

Els tallers van ser força interessants, i l’alumnat es va mostrar molt participatiu i interessant en les explicacions i exemples que se’ls van proposar.