Presentació

L’Institut L’Alt Berguedà es troba situat a Bagà, al nord de la comarca del Berguedà, en un context de muntanya que engloba les escoles de la ZER Alt Berguedà dels pobles de Gósol, Vallcebre i Sant Julià de Cerdanyola, i les escoles de Guardiola, La Pobla de Lillet i Bagà. Totes són escoles petites i la majoria estan força allunyades de Bagà. Actualment el centre també acull alumnes provinents de la Cerdanya, dels pobles d’Alp, Urús, Prats i Sansor, Bellver i Puigcerdà

L’Institut L’Alt Berguedà té gairebé 25 anys de vida, es va inaugurar l’any 1995 al moment de la implantació de la LOGSE. Té una mitjana de 330 alumnes repartits entre dues línies d’ESO, una de Batxillerat, una de CFGM de guia en el medi natural i de temps de lleure i una de CFGS d’ensenyament i animació socioesportiva. Actualment l’equip educatiu del centre està format per 42 professors, 1 auxiliar administrativa i 2 conserges.

L’Institut ha participat en dos Plans estratègics, PAC 2005/2010 i PAC 2010/2014, en un projecte Comènius de professorat, un projecte Comènius multilateral i en tres projectes Comènius de mobilitat individual. Se li va realitzar una AGD l’any 2005/2006.