Sortida al Museu Egipci

Aquest passat dijous 28 de novembre, l’alumnat de Fonaments de les arts de primer de Batxillerat va visitar el Museu Egipci de Barcelona, on va poder gaudir de la completíssima col·lecció d’aquest museu tan especial. Després d’una excel·lent visita guiada, conduïda per l’egiptòloga Maite Rada Caballé, i tot caminant entre sarcòfags i mòmies mil·lenàries, estàtues de poderoses divinitats, amulets protectors i una variada mostra d’objectes màgics, els artistes i les artistes del Serrat i Bonastre van elaborar una fitxa museística d’aquella peça que els havia captivat especialment i la van dibuixar. D’aquesta manera, al llarg de la sortida, l’alumnat va consolidar els aprenentatges assolits en el transcurs de l’assignatura i va poder comprovar, alhora, que el dibuix és també una potent eina d’anàlisi; una tècnica d’aprehensió de la realitat en la qual conflueixen art i ciència.

Qui sap si algun dia les seves creacions, tal com pretenien fer els antics egipcis mitjançant artefactes fabulosos, aconseguiran també l’eternitat!

cof