Quarta-feira, 17 de maio

Bem-vindo!

Els alumnes de 4t ESO van arribar ahir a l’aeroport a les 5 del matí, sorprenentment, molt puntuals (i és que l’ocasió s’ho valia, no ho comparis en haver d’escoltar la profe a les 8 del matí, on vas a parar!), això sí, alguns encara amb les lleganyes posades, però un cop facturats els equipatges, se’ls ha anat despertant un no sé què i enriolant els ullets; l’emoció d’agafar el vol per arribar a Porto a passar-hi tres dies els ha il·luminat les cares i ben pocs han pogut aclucar l’ull durant l’hora i quaranta, més o menys, que ha durat el viatge.

Un cop arribats a Porto ja van olorar que hi passarien uns dies fantàstics. Un autocar ens va portar fins a l’hotel, hi vam deixar els equipatges i, amb molta impaciència, per no perdre cap hora dels tres dies vam agafar un autobús metropolità per anar al centre de la ciutat. Ens el vam caminar de dalt a baix i de dreta a esquerra. També hi vam veure un McDonald’s espectacular, on algú va decidir quedar-se a dinar. A la tarda, vam anar fins al Douro, a la banda de Vilanova de Gaia, i vam fer una passejadeta pel riu, gairebé fins al final de la desembocadura, s’hi albirava l’Atlàntic!

Vam visitar la part turística de la ciutat, i hi vam descobrir una fantàstica botiga de llaunes de sardinhes i de bacalhau, entre altres delicadeses. Vam arribar a l’hotel a 3/4 de 8, rebentats, però contents, amb el temps just de deixar l’equipatge a les habitacions corresponents i anar a sopar.

Estem impacients per continuar descobrint aquesta petita-gran ciutat anomenada Porto.

Muito obrigado por ler a crônica.