Punt verd mòbil

Apreciades famílies i companys:

El pròxim divendres 17 de novembre ens visitarà el punt verd mòbil escolar.
Els punts verds mòbils formen part del servei de recollida selectiva de l’Ajuntament i es basen en camions que recorren la ciutat per complir totes les funcions d’un punt verd, però mòbil. Tots els ciutadans poden portar a aquests camions els residus domèstics per tal que siguin distribuïts a les plantes de tractament específic, sigui per reciclar-los o per tractar-los adequadament per evitar que contaminin.

Què s’hi pot llençar?
Aerosols, aparells elèctrics petits, bateries i piles (alcalines, de botó i altres), cables, cartró, dissolvents líquids, pintures i coles, ferralla i metalls, fitosanitaris (productes de jardineria), fluorescents i llums de mercuri, fusta, informàtica, cosmètics, radiografies i termòmetres de mercuri, productes de laboratori i neteja, sabates i tèxtil, telèfons mòbils,
tòners i cartutxos de tinta.

Si teniu algun dubte podeu consultar aquest enllaç:

Preguntes freqüents sobre prevenció i gestió de residus

En aquest context, el punt verd mòbil escolar és una activitat emmarcada dins del projecte de gestió de residus de Barcelona Escoles + Sostenibles i ens recollirà a l’Institut els residus que hi generem i no entren en la recollida selectiva programada setmanalment, que inclou paper, envasos i matèria orgànica.
Les famílies també hi poden participar fent que els alumnes portin residus de diferents tipus que tinguin a casa. A partir d’avui i fins al 17 de novembre a les 8 h tindreu a l’escola, a la vostra disposició, contenidors per deixar-hi els diferents residus.

Pensem que és important que conegueu el funcionament d’aquest equipament, però comprenem que hi ha residus difícils de transportar, o bé que es poden trencar durant el transport. És per això que deixem al bon criteri de cadascú el tipus de residu que pugueu portar si voleu participar en l’activitat.

Ben cordialment,

Comissió Serrat + Sostenible