Presentació del projecte FLOOD-UP

L’alumnat de l’assignatura “Reptes en Biologia i Geologia”, de 1r de Batxillerat, participarà en un projecte de ciència ciutadana anomenat FLOOD-UP (estudiant els fenòmens meteorològics i el canvi climàtic a la ciutat).

El dimecres 10 de gener de 2024 va venir la Montserrat Llasat-Botija, del grup de recerca GAMA de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona, a oferir-nos una presentació del projecte. Enquadrat en fenòmens climàtics extrems (inundacions, onades de calor) i considerant el canvi climàtic, l’alumnat obtindrà dades de temperatura i precipitació, ampliarà informació d’esdeveniments històrics, ajudarà a conèixer millor la percepció de la ciutadania d’aquests fenòmens, i col·laborarà en la cerca de solucions que es poden plantejar des de les comunitats per millorar la convivència amb els riscos naturals.

Coincidint amb el nom de l’assignatura, l’alumnat afrontarà un bon repte, contribuint a un estudi científic i també a la societat. Ànims, ho fareu molt bé!