Intercanvi de sabers. Transversalitat del coneixement. L’experiència de l’aprenantge cooperatiu a l’aula de llatí.

El passat 16 de maig, els alumnes de 1r de Batxillerat de la matèria de Llatí I van preparar una activitat lúdica i amena (amb un dossier confeccionat per ells mateixos) per als alumnes de 4t d’ESO B (l’itinerari Humanístic-Social) a la biblioteca del centre.

Aquesta experiència educativa porta el títol de “ARRELS GRECOLLATINES EN EL NOSTRE LÈXIC” i es basa en la importància del lèxic grecollatí en àmbits de sabers tan diversos com són les matemàtiques, la medicina, la química, la física, la història, la psicologia, la tecnologia, l’astronomia, etc…

Els nostres alumnes de Llatí van fer durant 1 hora de professors als seus companys de 4t d’ESO amb activitats i exercicis molt amens tot emprant tècniques d’aprenentatge cooperatiu entre iguals.

Perquè què és el coneixement, sinó la transversalitat de tots els sabers, siguin lingüístics o científics? Certament, les ciències i les lletres s’uniren en un sol saber, el coneixement.

Ètims com, per exemple, nefritis, síndrome de Cassandra, alopècia, venustrafòbia provenen del vocabulari grecorromà  i el fet de conèixer aquests mots facil·lita l’aprenentatge significatiu en totes les altres matèries i contribueix a l’adquisició de la competència léxica.

Moltes gràcies a les magistrae (Judith, Carla, Luana i Hellen) pel seu ajut i entusiasme a l’hora de preparar l’activitat.

Trobeu una petita mostra de l’activitat a continuació: