Fem barri amb 1r d’ESO.

1r ESO ha començat un nou projecte anomenat EG4 Fem Barri. Aquest EG està relacionat amb Gràcia i els alumnes estan estudiant aquest barri des de tres disciplines socials: la història, la geografia i l’etnografia. Ahir van fer un petit recorregut per alguns carrers i places del barri per tal d’observar-ne la realitat i, a la vegada, van entrevistar a unes persones que porten molts anys (o tota la vida) vivint a Gràcia.

Va ser molt enriquidor escoltar el testimoni d’aquests graciencs que ens van explicar com ha canviat el barri al llarg de la seva història. Els alumnes es van quedar molt sorpresos davant de vivències com la de la Montse, que ens va explicar que de petita hi havia vaques al barri i que ella bevia llet fresca de les lleteries. Avui en dia ja no tenim vaques urbanes, però tenim la memòria de ciutadans del barri que ho recorden als més joves.

oznor