APS amb 4t d’ESO: Observadors del mar.

Una de les activitats d’Aprenentatge i Servei de 4t d’ESO és la participació en un projecte de ciència ciutadana anomenat Observadors del Mar, organitzat pel Museu Marítim de Barcelona i amb la col·laboració de l’Institut de Ciències del Mar-CSIC i del Centre d’Estudis Avançats de Blanes (http://mmbobservadorsdelaplatja.blogspot.com/).

El nostre alumnat, junt amb altres centres de Barcelona, Tarragona, Girona i Eivissa, està aportant dades per a un estudi científic sobre la distribució de fragments plàstics que el mar aporta a diferents platges. Sense el nostre ajut no seria possible realitzar un estudi d’aquesta magnitud!

El dimecres 14 de desembre la Cristina Puig, del Museu Marítim de Barcelona, ens va oferir una sessió d’introducció i descripció del mètode per obtenir mostres de sorra a la platja. El dimarts 20 de desembre, un grup de 20 alumnes va anar a la platja de la Barceloneta per recollir les mostres i dur-les a l’institut, a més de gaudir d’un matí a la vora del mar. En tornar de vacances vàrem fer una sessió de laboratori amb l’objectiu de classificar els fragments de plàstic presents a les mostres obtingudes a la platja, un treball força meticulós. La informació obtinguda s’incorporarà a una base de dades del projecte de recerca Observadors del Mar.

El nostre alumnat ho ha fet de meravella, la Cristina Puig va comentar literalment «dóna gust treballar amb alumnes com els vostres».

És una forma de passar-ho bé, i d’aprendre mitjançant la col·laboració en un estudi científic de veritat!