Primer premi del concurs “Repte Barcelona Dades Obertes 2021”

El nostre centre ha guanyat el primer premi del concurs Repte Barcelona Dades Obertes. Quarta edició 2021.

Els alumnes Nicole Pérez (4tB), Miquel Argüello (4tA),  Nil Barrabés (4tA), Anna Embid (4tA), Leticia Felix (4tA), David García (4tA) i Yamila Rospilloso (4tA), juntament amb l’Àlvar Gallostra i l’Àngels Profitós -els professors que han conduït el projecte des de l’àrea de Tecno-TIC-, han estat l’equip que ha aconseguit aquest triomf.

El treball guardonat tracta de l’empremta que el Covid-19 ha deixat en l’activitat econòmica de la ciutat de Barcelona. És realment l’economia de Barcelona una economia turística, on l’absència de viatgers pot ser causa de fallida?

L’aturada econòmica originada a partir del confinament i les restriccions, i el consegüent augment de l’atur, particularment en els sectors del turisme i el comerç, són els punts de partida de l’estudi de les causes i les repercussions socioeconòmics de la situació que vivim en l’actualitat. L’equip també ha volgut investigar si hi ha una relació socioeconòmica en l’impacte epidemiològic als barris de la nostra ciutat. Al final, el treball aconsegueix cobrir el propòsit informatiu que inicialment es plantejava.

Podeu veure un resum dels continguts del treball en aquesta infografia, i trobareu el vídeo de la presentació del treball a càrrec dels alumnes responsables aquí.

L’Ajuntament de Barcelona se n’ha fet ressò. Podeu trobar la  tota la informació sobre l’esdeveniment aquí. També podeu llegir la notícia i la nota de premsa sobre l’acte final.

Moltíssimes felicitats a tot l’equip!!!