Discipuli, dum docent, discunt

Els alumnes, mentre ensenyen, aprenen.

L’experiència de l’aprenentatge cooperatiu a l’aula de Llatí.

Avui, les alumnes de Llatí de 1r de Batxillerat han fet durant 1 hora de professores als alumnes de 4t d’ESO (Itinerari Humanístic) amb activitats i exercicis molt amens tot emprant tècniques d’aprenentatge cooperatiu entre iguals.

Aquesta experiència educativa porta el títol de “L’UNIVERS CLÀSSIC DELS NOSTRES MOTS” i es basa en la importància del lèxic grecollatí en àmbits de sabers tan diversos com són les matemàtiques, la medicina, la química, la física, la història, la psicologia, la tecnologia, al cel…

Ètims com, per exemple, trigonometria, otorrinolaringòleg, anemòmetre, l’element químic del Pal·ladi o el Ceri i medicaments com Apiretal, Rhinomer, Oftalmolosa Cusi provenen del vocabulari grecoromà i el fet de conèixer aquests mots facil·lita l’aprenentatge significatiu en totes les altres matèries i contribueix a l’adquisició de la competència lèxica.

Bonum laborem, discipulae!!!!!