Presentació oficial de l’equip de mediació.

Avui, a les 11.00 hores, al pati de l’institut, l’equip de mediació del Serrat i Bonastre d’aquest curs ha fet la seva presentació oficial, fent-la coincidir amb el dia Escolar de la No-Violència i de la Pau.

Per commemorar aquesta data, han llegit un manifest en el que s’han compromès com a “defensors de la pau i entesa entre persones de diferent procedència i maneres de pensar, a treballar per la resolució de conflictes i la convivència”  i han recalcat la necessitat de l’educació en i per la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Els alumnes mediadors són voluntaris que han estat formats en gestió i prevenció de conflictes.  Durant els darrers dies, han estat elaborant tríptics i cartells i han portat a terme la campanya de presentació per a tots els grups de la ESO amb la finalitat de donar a conèixer que és la mediació i com es pot sol·licitar.

Han explicat que la mediació és un mètode de resolució dels conflictes pacífic que utilitza el diàleg com a eina per trobar acords entre les parts implicades i que, en el cas que algun alumne vulgui sol·licitar-la, només ha de dipositar una sol·licitud a la bústia de mediació.