3r d’ESO «investiga una vacuna per a la malària».

Dins l’assignatura Biologia i Geologia, l’alumnat de 3r d’ESO va fer un taller anomenat «Investiga una vacuna per a la malària» a les instal·lacions de CosmoCaixa. Ens vàrem repartir en dos grups, el primer va anar el 7 i el segon el 14 de març. El taller va servir per aprofundir com funciona el sistema antigen-anticos del nostre sistema immunitari, com s’investiguen les noves vacunes i, a més a més, aprendre una tècnica molt utilitzada en laboratoris sanitaris anomenada ELISA (Enzim Linked Immuno Sorbent Assay).

Com estàvem a CosmoCaixa, vàrem aprofitar per gaudir d’un parell de visites guiades, una per jornada. La del dia 7 es va centrar en exemples d’adaptacions d’organismes vius al medi on viuen. La segona estava dedicada a la importància dels colors tant a nivell humà com en el cas d’altres animals i plantes. Segons l’opinió d’alumnes, ambdues força interessants, d’aquelles que es fan curtes.

cof

rpt