Passeig per la Barcelona romana

Amb els alumnes de 1r d’ESO, hem fet un recorregut per la Barcelona romana: l’antiga Barcino, el darrer projecte del curs. El nostre guia, el Jordi Mota, ens ha explicat amb entusiasme i amb tota mena de detalls el com, l’on i el perquè del suburbium i la Necròpolis, la porta Decumana/Praetòria, les muralles i les portes de la ciutat i el Temple d’August.

Després ens hem endinsat a sota terra per fer la visita al subsòl del MUHBA. Aquí hi hem descobert aspectes de la vida dels romans in situ, damunt les pedres originals… Encara se sent l’olor de… conservaven els aliments amb tines grosses i fresques fetes de fang. Rentaven la roba amb cendra, calç, orina i… ara no ho recordo. Guardaven el vi -hi afegien canyella, o sal o sucre amb resultats diversos- i el comercialitzaven.

Amb els ulls oberts i les orelles ben atentes, els alumnes han seguit la història ben encuriosits. Una sortida de luxe!