Fem xarxa: reforçant els vincles entre l’institut Josep Serrat i Bonastre i la Biblioteca Jaume Fuster

El dilluns 21 de febrer els alumnes de 1r Batxillerat Artístic (dins del marc de sortides previstes des de Coordinació i tutoria de Batxillerat) van realitzar la visita a la Biblioteca Jaume Fuster.

L’objectiu de la sortida era aprofundir en la recerca d’informació per als Treballs d’Investigació de 2n de Batxillerat i conèixer una nova aplicació (EBIBLIO) per a poder accedir a lectures prescriptives de Batxillerat de les matèries de Llengua i Literatura catalana i castellana.

L’activitat responia a les preguntes que es fa l’alumnat quan comença el TR: com es fa una recerca bibliogràfica (consulta a catàlegs, accés a totes les biblioteques de la xarxa de la Diputació; biblioteques universitàries, tesis doctorals, etc…); selecció de webs (web Aladí & Atena) i bases de dades; recerca d’informació per internet (cercadors); parts d’un Treball de Recerca (empraren un dossier fet per la biblioteca).

Vam disposar de 16 tauletes(en parelles) per fer l’activitat més dinàmica. Va ser una activitat molt engrescadora i útil per a la confecció del TR. Gràcies a la Judit Pallàs per les seves explicacions i ajut en tot moment.