Taller generació d’idees

Taller Generació d’idees

El passat 7 de juny a la classe d’Economia de l’empresa els alumnes de 1r de Batxillerat van fer un taller d’idees, sobre l’emprenedoria, organitzat pel Consell Comarcal del Baix Empordà. En aquest taller els alumnes havien de crear un producte i desenvolupar-lo en 6 passos:

-El primer pas era escollir un producte i fer-li un canvi de forma radical, després l’havien de descriure; nom, ús, característiques tècniques, i per últim justificar per què els consumidors haurien d’escollir el seu producte i no un altre.

-El segon pas era sobre l’equip de treball. Havien de definir el personal necessari per produir el producte i les tasques que s’haurien de realitzar a l’hora de produir-lo.

-El tercer pas tractava sobre la producció. Els alumnes havien d’escollir els materials necessaris per la fabricació del producte i realitzar un càlcul aproximat del seu cost de producció.

-El quart pas ja entrava en l’entorn publicitari. Els alumnes havien de definir quins serien els seus consumidors (públic objectiu), com el donarien a conèixer, remarcar les fortaleses del seu producte i per últim inventar-se un eslògan per vendre’l.

-El cinquè pas era sobre el pla financer. Els diferents grups van haver de fixar un preu de venda i justificar si el preu seria just, i realitzar un càlcul aproximat de les unitats que es podrien vendre del seu producte per dia, per setmana i per mes.

-I per últim, havien de definir com i on el vendrien.

En conclusió, aquest taller va resultar ser molt interessant i didàctic ja que hem obtingut més coneixements a l’hora de crear un producte i tot el seu procés de comercialització, a més a més, d’una manera dinàmica, motivadora i participativa.

Ignasi Aguirre Alemany

Mar Bosch Martí