Intercanvi de cartes postals amb nens refugiats del Sahara Occidental.

Els alumnes de 3r de l’institut han participat en un projecte pedagògic d’intercanvi de cartes postals amb nens refugiats del Sàhara Occidental. Aquest projecte el porta a terme l’associació Cooperació Osona Sàhara (COOOS) que es va crear a Vic ara fa cosa de 3 anys. Aquest projecte es porta a terme amb els objectius d’empatitzar amb alumnes que viuen una situació diferent a la nostra, reforçar l’ús de la carta postal i fer consciència social.

El poble saharaui està obligat des de fa dècades a viure fora de la seva terra, que ha estat expropiada pel Marroc en un conflicte bèl.lic que s’allarga en el temps, i per la qual cosa no es veu un final a mig termini.

El seu estat com a refugiats s’ha perpetuat ja 42 anys, és a dir, que actualment 200.000 persones aproximadament, viuen en camps de refugiats sense cap mena de futur i amb poques probabilitats de solucionar aquest statu quo. Viuen en unes condicions precàries en què el 100% de l’ajut que obtenen prové de pobles, ONG i institucions.

Cooperants de l’associació el desembre de 2016, van viatjar als camps amb l’objectiu de visitar les escoles d’Auserd i veure les mancances que tenen els nens. Arrel d’aquesta visita es varen plantejar realitzar algun petit projecte pedagògic; un dels quals és el d’intercanvi de cartes postals, en el que participen els alumnes de 3r de l’institut.