L’Institut Rubió i Ors de l’Hospitalet té una història que reflecteix l’evolució de la ciutat i del seu entorn. Inicialment, aquest centre va començar com a escola de primària, amb la missió d’atendre les necessitats educatives dels nens del barri de Pubilla Cases-Can Serra. Amb el temps, i a mesura que la ciutat va créixer, l’escola es va transformar en un institut, i va ampliar la seva oferta educativa adaptant-se als canvis socials i culturals.

La història del barri de Pubilla Cases ve marcada per la seva transformació. Originalment, era un barri de camps dedicats al conreu de secà i on hi havia algunes bòbiles, però a partir dels anys 60 va experimentar un gran desenvolupament urbà amb la construcció de nous habitatges i serveis per acollir la població que arribava, principalment, de diferents parts d’Espanya i, més endavant, d’altres regions del món. Aquest canvi va convertir Pubilla Cases en un barri viu i divers, amb una comunitat que ha anat creixent i adaptant-se als nous temps. Forma el districte administratiu V de la ciutat amb el barri de Can Serra, que també va experimentar un creixement paral·lel en convertir-se en un polígon d’habitatges amb una estreta franja de jardins al costat de la via fèrria.
Aquesta zona també constitueix un dels punts més alts per sobre del nivell del mar, al costat del Parc Les Planes, que ofereix unes vistes espectaculars i constitueix un espai verd molt apreciat pels residents. Aquesta ubicació privilegiada contribueix a la qualitat de vida del barri, combinant la proximitat a la natura amb la vida urbana.

Avui dia, l’Institut Rubió i Ors continua sent un punt de referència per a l’educació del barri, reflectint la seva història de transformació i el seu compromís amb el futur dels joves de Pubillas Cases i Can Serra.


