Orientació

El seguiment i l’orientació és un procés global durant l’ESO i Batxillerat, des de l’aula, l’aprenentatge i l’acompanyament personal. Del centre i la xarxa amb accions concretes i recursos com Unportal amb contrasenya personal per a cada alumne/a L’orientació personal, l’orientació acadèmica, l’orientació professional es treballen des de l’institut a nivell grupal i individual a tots els nivells del centre adaptant‐los a cada edat i necessitat.

1. Orientació personal: pretén contribuir a la formació integral de l’alumnat i al seu creixement personal, facilitant‐li l’autoconeixement en l’àmbit de les aptituds, personalitat i interessos.

2. Orientació acadèmica: pretén que l’alumnat conegui la forma de dur a terme un millor aprenentatge dels continguts, tant teòrics com pràctics, que se li imparteixen i possibilitar la coordinació i integració dels diferents aspectes que incideixen en el seu procés d’aprenentatge.

3. Orientació professional: pretén oferir a l’alumnat tota la informació necessària per fer una elecció equilibrada de posteriors estudis que el preparin en la seva professió. Per acabar totes aquestes accions és vital la relació amb les famílies on es comparteix tota la informació amb tots els àmbits de l’acció del tutors/es.

El centre amb la col·laboració de l’A.F.A. posa a la disposició dels alumnes i famílies el portal web UNPORTAL, on podran trobar tota la  informació, permanentment actualitzada, sobre els graus universitaris i els cicles formatius que es poden cursar a Catalunya.