Mediació escolar

I.- Definició del servei

El servei de Mediació Escolar consisteix en la intervenció d’un professional en la resolució de conflictes en horari escolar del centre.

Els alumnes que requereixen el servei són derivats pels professors o/i l’equip directiu en detectar les dificultats per resoldre la situació.

La intervenció es planteja en entrevistes individuals per conèixer les diferents versions de cada un dels alumnes que hi han intervingut.

El retorn de la informació al professor que ha efectuat la derivació, es realitza en finalitzar el procés de mediació, amb els compromisos adquirits.

En cas de necessitat, es segueix el procés dels acords durant les primeres setmanes per comprovar el compliment de tots els alumnes.

II.- Horaris

La intervenció del tècnic de Mediació Escolar és de 6 hores setmanals, efectuades en dues sessions de 3 hores cada una.

III.- Memòria

En finalitzar el curs escolar es redacta la memòria on es recull les diferents casuístiques de les intervencions i els recursos on s’han dut a terme.