Dins de l’àmbit de Llengua, els alumnes de 3r D i E d’ESO, han reflexionat sobre diferents temes que els interessen i preocupen:
- Quina és la petjada ecològica del nostre institut?
- Tenim relacions tòxiques a l’Enric Borràs?
- Porta una alimentació sana i cuida la salut l’alumnat?
- Sabem com afecta l’extinció d’algunes espècies al planeta i a la nostra vida?
- Quins són els avantatges i els perills de jugar a videojocs?
La primera part d’aquest projecte es va realtizar a les classes de Llengua Castellana i Literatura on ens vam proposar com a objectius:
Saber si els companys i companyes sabien definir què són:
-la petjada ecològica
-les relacions tòxiques i les relacions sanes
-les característiques que fan que portem una vida saludable
-els avantatges i perills dels videojocs
La primera activitat ha estat cercar informació sobre els temes que ens interessen, per què sabíem coses però en volíem aprendre més.
Després, hem crear una entrevista a Google Forms i l’ hem enviat a companys i companyes de l’institut.
Quan hem tingut la informació, hem dissenyat un vídeo per tal d’informar-vos i fer-vos algunes recomanacions per:
Ser més ecològics i ecològiques
Construir relacions saludables des de la confiança
Portar una vida sana
La segona part del projecte ha tingut lloc a les classes Llengua Catalana i Literatura, on hem enllaçat aquests temes amb el món de la publicitat i hem realitzat cartells publicitaris institucionals. En aquest sentit, hem reflexionat sobre els estereotips i n’hem creat dos tipus, estereotipats i no esterotipats.
Tot seguit, trobareu alguns exemples dels cartells.
Esperem que també us facin reflexionar sobre aquests temes tan interessants!