Jornada de Vaga

Demà DIJOUS 29 de novembre, hi ha convocada una jornada de VAGA i mobilització per a la millora de l’ensenyament públic. Aquesta jornada de vaga educativa se suma a tots els sectors dels serveis públics que aquest dia i aquesta setmana estan convocant diverses aturades per millorar la qualitat d’aquests serveis.

A continuació, us oferim els motius pels quals es realitza aquesta jornada de vaga i mobilització:

1. Millora de l’horari lectiu dels i les docents: fa 2 cursos la reducció d’una hora lectiva va permetre l’increment de més d’un professor en la gran majoria d’instituts, cosa que va significar una millora significativa en l’atenció qualitativa dels vostres fills i filles. Amb aquesta nova mesura es retornaria  a la situació de l’any 2011.
  2. La reducció del nombre d’alumnes per aula, mesura que permetria una atenció més individualitzada de les vostres filles o fills i, per tant,  contribuiria a millorar la qualitat del seu aprenentatge.
  3. La transformació dels contractes d’un terç de jornada en contractes de mitja jornada. A més de reduir la precarització que pateix una part del professorat, aquesta mesura significaria un increment d’hores que l’institut podria dedicar a l’atenció de l’alumnat.
  4. La derogació de la LEC i la LOMCE, dues lleis que prescriuen una gestió antidemocràtica dels centres. Cal que l’ensenyament públic deixi d’actuar com el privat i que els seus professionals puguin debatre lliurement tots els aspectes pedagògics i didàctics, amb la qual cosa s’enriqueix el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  5. L’increment del personal d’atenció i suport educatiu i la consolidació del personal temporal, que ara mateix arriba al 40% als centres educatius públics.
  6. La reversió d’altres retallades per tal de retornar a les condicions d’abans del 2010.