Divendres del Dret

El passat divendres 27 de febrer vam anar a la facultat de dret de la UAB a realitzar la següent activitat:

Divendres del Dret – Descobrint el Dret a la UAB

Aquesta activitat té com a finalitat aproximar els continguts dels estudis que es realitzen a la Facultat de Dret de la UAB a l’alumnat de batxillerat que tingui en ment escollir un dels graus o dobles graus que s’ofereix.

Els Divendres del Dret, tenen un doble objectiu pel que fa als estudiants de batxillerat. En primer lloc, desfer tòpics sobre l’estudi de les carreres jurídiques i afins com, per exemple, la inexistència de pràctiques, la necessitat d’una gran capacitat de memòria, la vinculació a determinats estrats socials, etc. I, en segon lloc, aproximar aquestes disciplines a l’alumnat de secundària que no ha tingut cap contacte curricular amb elles de forma que pugui prendre una decisió sobre el seu futur amb elements derivats de la seva pròpia vivència.

D’altra banda, les alumnes dels diferents graus fan una tasca en comú que té una triple finalitat: tutoria d’acompanyament en l’acabament dels graus, tutoria en l’acompanyament en l’entrada als graus des de l’acció entre quasi iguals i, desenvolupament de les capacitats argumentadores i expositives de les alumnes de grau. Gairebé tot lalumnat pertany al Grup d’Argumentació i Expressió oral amb la qual cosa es reforça la capacitat de comunicació i interacció entre tots els participants.