Tour de les Matemàtiques

Durant el segon trimestre l’alumnat de tots els nivells ha participat en una competició de càlcul mental anomenada El Tour de les Mates en la qual han participat aquest curs 23/24 un total de 310 centres educatius. Aquesta ha estat organitzada en diferents etapes, com una volta ciclista, en les quals havien de resoldre 120 operacions de manera individual en un màxim de 5 minuts.En finalitzar aquestes etapes, es van donar diplomes als 10 alumnes que van obtenir les millors posicions en la classificació: Gabriel Tamayo, Roger Espinasa, Marcel Calzada, Unai Carreta, Eric Sancho, Queralt López, Eric Arnela, Biel Sarrión, Roger Bargans i Joan Vidal. A nivell de grup-classe, l’equip que va aconseguir acumular més encerts va ser 2n de Batxillerat A.

Després d’aquestes etapes realitzades a nivell intern, el Gabriel, el Roger Espinasa i l’Eric Sancho van assistir a la competició final a Barcelona i es van enfrontar a alumnes d’altres instituts. Van repetir les mateixes 5 etapes, en aquest cas de 80 operacions en 3 minuts. Els assistents van realitzar una mitjana de 228 operacions (i cada docent va corregir-ne 934!). Va ser una experiència molt enriquidora per tots/es. Continuem demostrant que les mates no són un problema, sinó la solució!