Les jornades solidàries tractaran el tema dels refugiats al món

La coordinació de l’Institut va decidir que aquest any les jornades versin sobre aquest tema tan candent. Ens hem adherit a la Xarxa Educativa en Suport a les Persones Refugiades, que ha creat un hàstag per difondre les activitats: #VolemAcollir #EducacioiRefugi .

Seran del 15 al 22 de desembre i es farà un treball de sensibilització amb l’alumnat de 1r i 2n sobre l’Àfrica i l’Amèrica Llatina respectivament. A 3r es treballa l’esclavitud del segle XXI i l’alumnat de 4t realitza el treball de recerca. En tots els projectes treballarem la problemàtica dels refugiats.

També farem dijous 15 uns tallers de sensibilització de Refugiats UOC per primer d’ESO i una xerrada per quart d’ESO sobre el tema. Divendres 16 de desembre i dilluns 19 de desembre es farà l’ESMORZAR SOLIDARI a l’hora de pati. Cada grup/classe s’ha d’organitzar i portar 2 pastissos. Els diners que es recullin de l’Esmorzar solidari es destinaran al projecte Refugiats UOC https://www.uoc.edu/portal/ca/uoc-news/actualitat/2016/007-acolliment-refugiats.html.
refugees-welcome_0
Divendres 16 de desembre. Es farà la Cursa TEI col·laborativa i s’entregarà d’obsequi TEI (1r-3r i 2n-4t). Demanem la col·laboració de l’alumnat amb 1€ en suport a Refugiats UOC.  Una altra de les activitats que es portaran a terme serà la recollida de nines per l´ONG de Mataró“Dolls 4 Girls” que estan portant a terme una campanya de recollida amb l´objectiu de portar nines a les nenes dels Camps de Refugiats, començant per Grècia.

Tot el treball fet a les jornades l’exposarà l’alumnat a les presentacions de dimecres 22. Apart d’això farem cartells i pancartes reivindicatives de l’acollment de les persones refugiades. Esperem la vostra implicació.